КЛУБ НА СЪДИИТЕ ПО ВПИСВАНИЯТА

Този форум е част от нашия стремеж за професионализъм в работата и максимална прозрачност
Дата и час: 13 Авг 2020, 09:37

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Добави отговор
Потребителско име:
Заглавие:
Писане на мнение:
 

Усмивки
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Големина на шрифта:
Цвят на шрифта
Настройки:
BBCode е Включен
[img] е Включен
[flash] е Изключен
[url] е Включено
Усмивките са Включени
Изключи BBCode
Изключи усмивките
Недей автоматично да правиш URL адреси
Потвърждение на мнението
За да се предпази писането на ботове, администратора изисква да въведете код за сигурност. Ако имате проблеми с код-а свържете се с администратора.
Код за потвърждение:
Въведете кода от изображението.
   

Преглед на тема - ЗИД на Закона за държавните такси
Автор Съобщение
  Заглавие:  Re: ЗИД на Закона за държавните такси  Отговори с цитат
Закон за държавния бюджет на Република България за 2012 г.
УКАЗ № 260
На основание чл. 98, т. 4 от Конституцията на Република България
ПОСТАНОВЯВАМ:
Да се обнародва в „Държавен вестник“ Законът за държавния бюджет на Република България за 2012 г., приет от ХLI Народно събрание на 8 декември 2011 г.
Издаден в София на 13 декември 2011 г.
Президент на републиката: Георги Първанов
Подпечатан с държавния печат.
Министър на правосъдието:Диана Ковачева
ЗАКОН за държавния бюджет на Република България за 2012 г.


§ 90. В Закона за държавните такси (обн., Изв., бр. 104 от 1951 г.; изм., бр. 89 от 1959 г., бр. 21 от 1960 г.; ДВ, бр. 53 от 1973 г., бр. 87 от 1974 г., бр. 21 от 1975 г., бр. 21 от 1990 г., бр. 55 от 1991 г., бр. 100 от 1992 г., бр. 69 и 87 от 1995 г., бр. 37, 100 и 104 от 1996 г., бр. 82 и 86 от 1997 г., бр. 133 от 1998 г., бр. 81 от 1999 г., бр. 97 от 2000 г., бр. 62, 63 и 90 от 2002 г., бр. 84 и 86 от 2003 г., бр. 24, 36 и 37 от 2004 г., бр. 43 от 2005 г., бр. 18 и 33 от 2006 г., бр. 43 от 2008 г., бр. 74 и 82 от 2009 г. и бр. 55 от 2011 г.)
в чл. 2, ал. 1 се правят следните изменения и допълнения:
1. Изречения второ и трето се изменят така: „Те се заплащат в брой или безкасово по съответната сметка. Държавните такси могат да се плащат чрез държавни таксови марки само ако това е изрично предвидено в нормативен акт.“
2. Създава се изречение четвърто: „Министърът на финансите определя със заповед реда за унищожаване на държавните таксови марки.“
Мнение Публикувано на: 16 Фев 2012, 19:18
  Заглавие:  Re: ЗИД на Закона за държавните такси  Отговори с цитат
Законопроект за държавните такси

Внесен на 01/02/2012 от Мартин Димитров, Цветан Костов, Кирчо Димитров, Ваньо Шарков, Димо Гяуров от „Синята коалиция”

Причини: Несъответствие между законодателство и практика.

Цели: Премахване на монополизирането и силното завишаване на таксите, платими при плащане на трансфер към държавния бюджет.

Финансови средства: Няма предвидени в законопроекта.

Резултати: Законопроектът осигурява легалност на плащанията на държавни такси по банков път (до този момент в закона е обявено само плащане в брой или чрез държавна таксова марка). Освен това приемането му ще намали монополизирането на този вид дейност, тъй като допълва чл. 2 със задължението плащането по банков път да става възможно само при задължително осигурено терминално устройство за заплащане с банкова карта.

Съответствие с ЕС: Няма посочено в законопроекта.

Оценка: Законопроектът следва ДА се разглежда от НС.



Прочетете повече на: http://ime.bg/bg/articles/koi-ot-vnesen ... z1lat8EOCg
Мнение Публикувано на: 06 Фев 2012, 10:15
  Заглавие:  ЗИД на Закона за държавните такси  Отговори с цитат
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ ЧЕТИРИДЕСЕТ И ПЪРВО
НАРОДНО СЪБРАНИЕ
ЗАКОНОПРОЕКТ За изменение и допълнение на Закона за държавните такси
Обн., Изв., бр. 104 от 28.12.1951 г., в сила от 1.01.1952 г., доп., бр. 89 от 6.11.1959 г., в сила от 1.01.1960 г., изм., бр. 21 от 11.03.1960 г., доп., ДВ, бр. 53 от 6.07.1973 г., бр. 87 от 13.12.1974 г., в сила от 1.12.1974 г., изм., бр. 21 от 14.03.1975 г., бр. 21 от 13.03.1990 г., изм. и доп., бр. 55 от 12.07.1991 г., доп., бр. 100 от 10.12.1992 г., бр. 69 от 4.08.1995 г., бр. 87 от 29.09.1995 г., бр. 37 от 30.04.1996 г., изм. и доп., бр. 100 от 22.11.1996 г., изм., бр. 104 от 6.12.1996 г., в сила от 7.01.1997 г., бр. 82 от 19.09.1997 г., доп., бр. 86 от 30.09.1997 г., в сила от 1.01.1998 г., бр. 133 от 11.11.1998 г., изм., бр. 81 от 14.09.1999 г., в сила от 15.12.1999 г., доп., бр. 97 от 28.11.2000 г., в сила от 1.01.2002 г., изм. и доп., бр. 62 от 25.06.2002 г., изм., бр. 63 от 28.06.2002 г., доп., бр. 90 от 24.09.2002 г., в сила от 24.09.2002 г., бр. 84 от 23.09.2003 г., изм., бр. 86 от 30.09.2003 г., доп., бр. 24 от 23.03.2004 г., изм., бр. 36 от 30.04.2004 г., в сила от 31.07.2004 г., бр. 37 от 4.05.2004 г., в сила от 4.08.2004 г., бр. 43 от 20.05.2005 г., в сила от 1.09.2005 г., доп., бр. 18 от 28.02.2006 г., изм., бр. 33 от 21.04.2006 г., доп., бр. 43 от 29.04.2008 г., изм., бр. 74 от 15.09.2009 г., в сила от 15.09.2009 г., бр. 82 от 16.10.2009 г., доп., бр. 55 от 19.07.2011 г., изм. и доп., бр. 99 от 16.12.2011 г., в сила от 1.01.2012 г.



§1. В чл. 2 се правят следните изменения и допълнения:
Чл. 2. (1) Държавните такси са прости и пропорционални. Те се заплащат с държавна таксова марка, в брой или по банков път. Министърът на финансите определя как се унищожават таксовите марки и в кои случаи таксите се събират в брой и по банков път.

(7) Органите по чл. 1, ал. 1 осигуряват възможност за заплащане на държавните такси в брой или с таксова марка в помещенията, в които се предявяват исканията подлежащи на таксуване.
(8) Органите по чл. 1, ал. 1 могат да събират държавните такси и по банков път, само в случай, че са осигурили възможностите по ал. 7., като задължително е осигурена възможността за заплащане с банкова карта през терминално устройство в помещенията, в които се предявяват исканията подлежащи на таксуване.

Заключителна разпоредба:
§2. Законът да влезе в сила от 31.03.2012 г.


София, 31. 01. 2012 г.
Вносители:
Мартин Димитров






МОТИВИ
към промените в Закона за държавните такси

Без разумно икономическо обяснение, цените на преводите към държавния бюджет са силно завишени. Плащане на таксата за нови лични документи или глобата към КАТ, плащане на сметката за ток или телефон, плащане на наема на хазяйката или изпращане на пари на детето студент в София. Това са все ситуации, в които много от нас използват банков превод, за да извържат плащането. Повечето от нас имат по една сметка в дадена банка, но сметките на тези, на които трябва да пре¬ведем средства са в различни банки. Цените на преводите могат да бъдат различни, тъй като всяка банка е свободна да определя собствени тарифи. Едва ли се замисляме достатъчно колко пари ни струва всеки един превод, но ако умножим сумите за цялата година, може и да помислим отново. Ако приемем, че ни се налага да превеждаме пари средно 5 пъти на месец, това прави 60 пъти на година.
Алтернативи
Една добра възможност е внасянето на пари на каса по сметката на получателя (виж колона „Такса при внасяне на пари - трето лице“). В този случай неудобството произтича от обстоятелството, че трябва да намерите клон на обслужващата банка на получателя. Ако направите вноската от друга банка, може да ви излезе доста солено.
Друга възможност за плащане на по-ниски такси за преводи е, ако използвате електронно банкиране. Цените на електронните преводи са с около 30-40% по-ниски от обикновените преводи на хартиен носител. От друга страна, за да ползвате услугата почти сигурно ще трябва да направите допълнителни разходи като годишна такса за ползване на електронно банкиране или изваждане на електронен подпис
Добрата практика в много европейски страни е да се плаща с банкова карта през терминално устройство. В момента например, се обсъжда в Естония всяка полицейска кола да има такова устройство. Ако се въведе възможност за плащане с терминални устройства банковите такси ще намалеят значително, защото ще се засили конкуренцията между банките и съответно изборът на потребителите.
Внимание с държавните такси
Съгласно Закона за държавните такси, когато плащаме административни такси в държавните учреждения или съдилищата, те трябва да се приемат „в брой“ или с „държавна таксова марка“. Въпреки това, напук на закона в държавните институции са се настанили обслужващи банки, които приемат плащанията, но и събират много високи такси. В такива случаи трябва да знаете, че държавната администрация е длъжна да поддържа каси за гражданите и да приема заплащане с таксови марки, които ще намерите във всяка пощенска станция. В случай, че ви откажат - сигнализирайте съответното за институцията ресорно министерство.
Практиката за поставянето на банка в сгради на държавно учреждение монополизира плащането на таксите в това учреждение. Резултатът от това е:
• Произволно завишаване на банковите такси за приемане на държавните такси, поради липса на конкурентна или алтернативна възможност за плащане;
• Нарушава се Законът за държавните такси, който в чл. 2 предвижда възможност за пла¬щане на държавни такси само по два начина – на каса (без комисионна за получаване на сумите) и чрез държавни таксови марки (също без комисионна, утежняваща плащането);
• Държавата в лицето на посочените административни органи облагодетелства конкретната банка, поради осигурения и непресъхващ поток на клиенти, в нарушение на правилата за свободна конкуренция;
• Увреждат се правата на потребителите, които се натоварват допълнително с банкови такси, за да ползват и без друго платената административна услуга.


София, 03. 02. 2012 г.

Вносители:


МАРТИН ДИМИТРОВ ДИМИТРОВ
КИРЧО ДИМИТРОВ ДИМИТРОВ
ВАНЬО ЕВГЕНИЕВ ШАРКОВ
ЛЮБОМИР ТОДОРОВ ИВАНОВ
Мнение Публикувано на: 06 Фев 2012, 10:09

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта

Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов