КЛУБ НА СЪДИИТЕ ПО ВПИСВАНИЯТА

Този форум е част от нашия стремеж за професионализъм в работата и максимална прозрачност
Дата и час: 04 Юли 2020, 20:06

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Автор Съобщение
 Заглавие: Договорихме се с Португалия за развитие на имотния регистър
Ново мнениеПубликувано на: 14 Мар 2011, 09:56 
Изображение
Цитат:
България и Португалия се договориха за разработването на съвместен проект за развитие на търговския и имотния регистър и за създаване на електронен регистър, който предоставя и он лайн услуги за регистрация на автомобилите, съобщиха от Министерството на финансите. Това стана на срещата на вицепремиера и министър на финансите Симеон Дянков и министъра на правосъдието Маргарита Попова с председателя на португалския Институт по вписванията и нотариата Антонио Фигейредо. Португалската срана ни предоставя своето ноу-хау за услугата "едно гише" и регистрация на фирма "за един час". Португалия е първата страна в ЕС, която е въвела пълна електронизация на всички регистри и продължава да е водеща държава с иновативния си подход в тези процеси, започнали през 2005-та година. За проекта "Фирма за един час" Португалия получава специален приз от Световната банка за топ-реформаторство и новаторство. С електронната система португалският Институт по вписванията и нотариата, под чиято шапка са всички основни регистри, успява да постави още един рекорд-извършва покупко-продажба на имот он лайн само за 50 минути. Антонио Фигейредо заяви, че с въвеждането на пълната електронизация на регистрите неговият институт е успял да постигне няколко съществени цели - минимизиране на разходите, намаляване на бюрокрацията, увеличаване на бързината на услугите и създаване на удобства на гражданите. Директорът на института прие поканата на министрите Дянков и Попова за посещение в България. Той и неговите експерти ще пристигнат в София в началото на април за работата по общия проект, който ще кандидатства за европейско финансиране. Късно снощи в сградата на българското посолство в Лисабон вицепремиерът Дянков и министър Попова се срещнаха с представители на българската общност в Португалия. По време на срещата, която продължи повече от два часа, нашите сънародници разговаряха с министър Дянков и споделиха свои предложения, свързани с подобряване на административните услуги на българите в чужбина. Обсъдени бяха и въпроси от сферата на услугите и образованието на българските деца зад граница./БГНЕС /


Изображение
Продаваме имот за час
Регистрираме автомобилите си за нула време в интернет
Изображение
петък, 11 март 2011 Лисабон

Цитат:
Вече ще продаваме имоти само за час в интернет. Революционната практика ще копираме от Португалия. Новият електронен регистър ще позволи онлайн да регистрираме и колите си.

Вицепремиерът Симеон Дянков и министърът на правосъдието Маргарита Попова се договориха с председателя на португалския Институт по вписванията и нотариата Антонио Фигейредо.

Родината на Васко да Гама ни преотстъпва своето ноу-хау за регистрация на фирма "за един час", за което е получила специален приз от Световната банка.

Португалия държи още един рекорд - покупко-продажба на имот онлайн, извършена само за 50 минути. Новаторът Фигейредо ще дойде със своите експерти в началото на април.

Те ще работят по проекта за развитие на търговския и имотния регистър, който ще кандидатства за европейско финансиране. Късно в четвъртък в сградата на българското посолство в Лисабон вицепремиерът Дянков и министър Попова се срещнаха с представители на българската общност в Португалия.

Нашите сънародници разговаряха с министър Дянков и споделиха предложения за подобряване на административните услуги за българите в чужбина. Обсъдени бяха и въпроси от сферата на услугите и образованието на българските деца зад граница. Над 30% от всички средства по ОП "Административен капацитет" са предвидени за развитие на електронно управление.

АСН




.


Докладвай
Върнете се в началото
  
Отговори с цитат  
 Заглавие: Re: Договорихме се с Португалия за развитие на имотния регистър
Ново мнениеПубликувано на: 14 Мар 2011, 10:11 
Във връзка с Ваша заповед за командировка пребивавах с колеги от Агенция по вписванията в
гр.Лисабон, Република Португалия.Целта на работното посещение бе обмяна но опит и проучване на добрите практики в Института по регистри и нотариуси /ИРН/ към Министерство на правосъдието на Република
Португалия, съгласно проект „Повишаване на квалификацията на служителите, развитие и подобряване на управлението на човешките ресурси в „Агенция по вписванията", финансиран по Оперативна програма
"Административен капацитет", съфинансирана от Европейския съюз.
Групата ни, водена от главния секретар на Агенция по вписванията се състоеше от седем човека.
На 16.03.2010 г. в 10,30 часа в присъствието на консула в посолството на Република България в Република Португалия започна срещата с президента на Института по регистри и нотариуси към Министерство на правосъдието на Република Португалия г-н Антонио Фигуейредо и директорите на отделните регистри.Той изключително подробно ни запозна с дейността на ИРН, явяващ се орган на публичната администрация на пряко подчинение на Министерството на правосъдието, който наред с администриране дейността на отделните регистри извършва контрол и надзор на цялостната нотариална дейност.
Института има 650 представителства в цяла Португалия с около 6000 държавни служители.
Реформата в процедурите по регистрации стартира през 2005 година и има за основна цел опростяване процеса на регистрация, което е постигнато чрез въвеждане на модерни софтуерни продукти. Резултатът от
изпълнението на тази цел е създаването на напълно електронни регистри - Търговският и Автомобилният регистри.
В останалите регистри все още продължава обработването на информацията както по електронен път, така и на хартиен носител. За разлика от възприетата у нас процедура данните се въвеждат, а не се
сканират.
Втората цел на реформата е опростяване процесите на регистрация и административна дейност за гарантиране и подобряване качеството на живот на гражданите, и намаляване на разходите за бюрократични
процедури. Тази цел се изпълнява чрез проекта „Симплекс". Основното в този проект е създаването на интегрирани бюра по информационни услуги, където гражданите могат да осъществят всички видове регистрации.
Г-н Фигуейредо акцентира върху постигнатите високи резултати, в следствие на реформа, която се провежда от четири години. Институцията е отличена от Европейския съюз и Международната банка с награда за
намаляване на бюрокрацията, опростяване и ускоряване процеса на регистрация ( „фирма за един час").През 2007 год. Република Португалия е обявена за топреформатор в администрирането на търговски регистър, а
през 2009 год. Република Португалия е обявена за топреформатор в
регистрацията на собствеността и създаването на регистъра на
собствеността.
Реформата се крепи основно на два стълба - засилено използване на
новите технологии и работа с човешките ресурси. Ежегодно служителите
преминават през 6-7 курса на обучение. В тази връзка има изградени
центрове към Института, в които се провежда обучение, в зависимост от
нуждите на съответния служител.
Институтът поддържа и обслужва общо пет регистъра:
- Търговски регистър
- Сграден (Имотен) регистър
- Автомобилен регистър
- Регистър на личните карти - „карта на гражданина"
- Граждански регистър
На въпрос от моя страна как е успяла реформата и на какво се дължи
обществената и подкрепа г-н Фигуейредо заяви, че определящо е
политическата воля, упоритост и постоянство на правителството,
широка разяснителна работа сред населението, подкрепа на
браншовите и граждански организации и др. в това число и на
опозицията. Сега, въпреки успеха на реформата ежемесечно
ръководството на ИРН и ресорния държавен секретар от Министерство
на правосъдието продължават ежемесечните си срещи с организациите
и представители на гражданското общество.
След встъпителното слово на г-н Фигуейредо, Следвайки предварително уточнената програма бяха
представени подробно всеки един от регистрите на Институт по
регистрация и нотариуси.
Автомобилния регистър - беше представен от
г-жа Ана Паула Естевеш . Целта на този регистър е
премахване на формалностите при регистрация на превозните средства от
правна гледна точка. Документите за регистрация могат да се подават
изцяло онлайн, както и във всеки един офис в страната. Регистърът е
единен за територията на цялата държава. Документът, който се получава
след регистрация на автомобила е валиден за територията на Европейски
съюз, тъй като е уеднаквен с техните изисквания. В документът има
вградени елементи за сигурност, които не позволяват МПС да бъде
откраднато и пререгистрирано в друга държава. Регистрацията отнема
около 20 минути, документи могат да се подават във всяко от 391
бюра/офиси на територията на цялата страна. Издаването на
автомобилните номера се извършва от Институт за движение на
сухопътните средства и става на случаен принцип още при техния внос.
Регистър на личните карти - „Карта на гражданина"- бе представен от г-жа Сандра Монтейро. Г-жа Монтейро обясни, че проекта е стартирал през 2005 год. и при създаването
му са наблегнали на пет основни цели: достъпност, премахване на
бюрокрацията, фокусиране върху удобството на гражданите, опростяване,
интеграция между различните институции и сигурност на личните данни.
Създаването на този регистър е продиктувано от факта, че по конституция
португалският гражданин не може да има един и същ номер за две
различни неща т.е. нямат ЕГН, както е при нас и всеки има около
различни номера в отделните институции (данни от здравната карта, карта
на избирател, данъчна, лични данни). Когато се подава молба за новия
документ служебно се получават от институциите данни за всички
останали номера и те се вписват в новата лична карта. Ако личната карта
се издава за първи път, се подават молби до всички институции, които
първо издават петте различни номера. Открити са 352 бюра/офиси, като
такива вече има и във 7 португалски консулства в различни държави.
Личната карта съдържа: имената на гражданина, дата на раждане,
информация за двамата родители, дигитален подпис, информация за
всички налични предишни паспорти или лични карти, снимка, настоящ
адрес както и пръстов отпечатък. Личната карта дава данни за: данъците
които дължи съответната личност, здравните му осигуровки, дали
съответния гражданин е гласувал или не. В личната карта на всеки
португалски гражданин има вграден чип, който съдържа неговата лична
информация, електронен подпис, адрес, спесимен на подпис и др.Също
така има и електромагнитна лента, която позволява пътуването с тази карта
във всички страни от Европейския съюз.Картата на гражданина е
задължителна за лица навършили 6 годишна възраст, а след 2012 год. ще
бъде задължителна за всички граждани на Португалия, т.е. тогава ще
приключи подмяната на старите документи за самоличност.Таксата за
издаване на картата е 12 евро, при загубване 22 евро, а при спешни
поръчки таксата се увеличава с 8 евро.
Търговският регистър - беше представен от г-н Аблио Силва - до 2005 г. регистрацията е ставала само „на
хартия". Имало е 308 служби, до които са се изпращали документи по
пощенски път. Към настоящият момент, Търговският регистър е изцяло
електронен, като има до сега 643 000 търговски регистрации.
Регистрацията на търговеца струва 360 евро, а ако основният предмет на
дейност е свързан с иновации, научни изследвания и развитие струва 300
евро.
Информационната система на регистъра е достъпна за веки гражданин
т.е всеки може да извършва справочна дейност. Съществува т. нар. услуга
по удостоверяване, чрез която заинтересованото лице получава по
електронен път перманентен сертификат т.е. получаване на данни за всяко
търговско дружество 24 часа в денонощието.Ако услугата се ползва за 1
година таксата е 19,5 евро, за 2 години 35 евро и за 4 години 54 евро.
Създадена е и допълнителна услуга заради директива на ЕС, подобно на
тази в България за обявяване на годишните финансови отчети, като сега се
дава тежест на публичността на сметки и отчети на дружествата за сметка
на уставния капитал. Разликата с ТР в България, е , че справки все още не
могат да се правят оп-Нпе в португалския регистър. Голям интерес
предизвика услугата „фирма за 1час", която се извършва в 168 бюра и е
отличена през 2006г. с награда от ЕС за успехи при опростяване на
процедурите. Тук особеното е, че самият регистър изготвя документите за
създаване на фирма ( различни типове дружествен договор) и след това
регистрира дружеството, като тази регистрация е възможна само на
място.Тази услуга стимулира търговците да се регистрират, дейността им
да е на светло, което пък води до значително повишаване събираемостта на
данъците.Обмяната на информация с португалските колеги приключи в
18,00 часа, а от 19,00 часа нашата делегация беше приета в посолството на
Република България в гр.Лисабон от посланика на страната ни г-н Иван
Петров.

Регистъра за „наследство и разводи", като част от Граждански регистър от
г-жа Изабел Карлош . Тук се наблегна, че всички актове за
раждане, брак, развод и смърт са в централна база данни, от където може
да се получи информация на момента.От 18.12.2007 год. наследствата и
делбите при развод минават от Имотен регистър в Граждански
регистър.Задължение на бюрата е да се изготвят списъци на наследниците,
да се съберат дължимите данъци и такси, да се извърши регистрация на
имотите след делбата и да се изпратят уведомления до заинтересованите
ведомства /данъчни, социални служби и др./.От 05.02.2009 год. в
Португалия женитбите могат да се заявяват онлайн, като за целта лицата
трябва да имат издадени нови лични карти.Молбата за сключване на
граждански брак се подава от едното лице и след съгласие от другата
страна, анализ и одобрение от длъжностното лице се насрочва дата. Това
важи също така и за църковните бракове. Всичко в този регистър е
дигитализирано.
Последва представянето на Сградния регистър и „Готов дом" -
, ръководено от г-жа Паула Галардаш .
Във връзка със "Сградния регистър " - беше
интересно да разберем, че от 01.01.2009 год. регистрацията на всички
сгради е задължителна, като са започнали с регистрирането на градските
сгради и постепенно разширяват обхвата към малките населени места и
поземлените имоти.До настоящия момент са регистрирани 68% от
сградния фонд, т.е. около 11 милиона сгради.Съществува пълна
интеграция с останалите регистри и всеки един документ може да бъде
получен онлайн.. Вписванията и разрешенията за вписвания се
осъществяват само от така наречените „регистратори", които имат
юрисдикцията да постановяват и извършват самото вписване. Сградите
респективно имотите получават идентификатор (номер) при самото
вписване, като ако такъв не съществува той се дава автоматично от
системата. Данните за имота се взимат на база това което е описал в
заявлението самия клиент. Интеграция с Кадастъра като нашата няма, но
за сметка на това имат право да влезнат в базата данни на Кадастъра и да
получат цялата информация която им е необходима. Всички регистратори
са предварително обучени и квалифицирани за да извършват вписването.
Липсва длъжността „съдия по вписванията" , като тази функция се поема
от регистратора.
При представянето на проекта „Готов дом" - беше
обяснена процедурата на „ придобиване на жилище от разстояние", т.е.
как само с подаването на заявление в едно бюро/офис, клиентите могат да
се сдобият с жилище. Проекта стартира през м.юли 2007 год., като
първоначално услугата се предлага в 7 бюра, а сега вече в 231 бюра в
цялата страна. Процедурата е улеснена като са спестени 17 стъпки
(изваждане на документи от различни регистри, институции и държавни
органи), като тук всеки един документ може да бъде издърпан онлайн от
самия регистратор за да се спести разкарването на гражданите по
различните регистри. Обърнато бе внимание, че реформата е извършена с
приемане на закон за изземването на функцията на нотариусите при което
са срещнали много трудности. За сравнение дадоха пример, че ако
използват процедурата "Саза Ргоп1а" по придобиване на жилище може да
се олекоти от 1ден до 6 месеца, докато при ползването на процедурата
при нотариус е отнемало до 1 година. Огромна разлика има също така и
във заплащането при двата подхода - при първия около 600-800 евро, а
при традиционния около 1600-1700 евро, но въпреки това гражданите
могат да изберат дали да изберат да подадат документи използвайки
"Сава Ргоп1а" или да се обърнат към нотариус. Реформата е срещнала
голямо неодобрение при нотариусите, но въпреки това е въведена със
закон, като са оставени и двата начина по които могат да се придобие
имот, т.е изборът е изцяло в ръцете на гражданина.Тук отново опираме до
наличието на политическа воля, която е упражнявана от два
последователни кабинета и която многократно бе споменавана в
изказването на президента г-н Антонио Фигуейредо, като основа на
постигнатите успехи в работата на всички регистри, администрирани от
След приключването на всички презентации посетихме няколко от
техните регистри на място, бюро за комплексно обслужване на граждани,
отдел „Човешки ресурси" и кабинет за обучение на служители, за да се
запознаем практически с тяхната работа. Беше ни направена и
демонстрация на снемане на данни (фотографиране, пръстови отпечатъци,
дигитален подпис и др.) при изготвянето на „лична карта", както и
заявление за регистрация на имот в офиса на Сградния регистър.

Предлагам да бъде изготвен обобщен доклад, който да бъде
предоставен на ресорния заместник министър на МП г-жа Жанета Петрова,
с цел да бъде запозната с опита на португалските ни колеги по
поддържането и администрирането на регистрите от Института по
регистри и нотариуси към Министерство на правосъдието на Република
Португалия.Със същият доклад по отделните направления да бъдат
запознати и колегите от Агенция по вписванията от цялата страна при
провеждане на предвиденото, в рамките на проекта „Повишаване на
квалификацията на служителите, развитие и подобряване на управлението
на човешките ресурси в „Агенция по вписванията", обучение през м.юни
2010 год.

Гореизложеното Ви докладвам за сведение и разпореждане.
ИРН.
2010 год.


Докладвай
Върнете се в началото
  
Отговори с цитат  
 Заглавие: Re: Договорихме се с Португалия за развитие на имотния регистър
Ново мнениеПубликувано на: 15 Мар 2011, 20:42 
Изображение

28-01-2011 г. Министър Маргарита Попова и португалският й колега Алберто Мартинш подписаха Меморандум за сътрудничество

Министърът на правосъдието Маргарита Попова и министърът на правосъдието на Португалската република Алберто Мартинш подписаха днес Меморандум за разбирателство между Министерството на правосъдието на Република България и Министерството на правосъдието на Португалската република. Документът определя отношенията между двете министерства по въпросите на правното и съдебното сътрудничество, включително модернизирането на правосъдието, в следните области: обмен на опит в използване на новите технологии и добрите практики от правосъдните органи; организация на правната система; организация и управление на съдебната администрация; организация и управление на затворническата администрация; обучение на магистрати и други служители в системата на правосъдието; обмен на опит, свързан с дейностите, развивани в областта на модернизирането на правосъдието.
Португалският министър на правосъдието е на официално посещение в София по покана на министър Маргарита Попова. В състава на португалската делегация са председателят на Института по вписванията и нотариата г-н Антонио Фигейредо, националният директор на съдебната полиция г-н Жозе Мария де Алмейда Родригеш, директорът на кабинета за международни отношения в министерството на правосъдието г-н Жоао Рибейро и г-жа София Круш - съветник на министъра.
Подписаният днес меморандум е балансиран и достатъчно конкретен, така че да се уплътни с много инициативи и да бъде прилаган ефективно, разкрива ни се простор за сътрудничество във всички области на правосъдието, отбелязаха министър Попова и министър Мартинш на официалната си среща непосредствено след подписването на документа.
Основните теми на разговора между двамата министри и представителите на екипите им бяха конкретни възможности за сътрудничество на експертно ниво в областта на усъвършенстване на законодателството, прецизиране и подобряване на механизмите и контрола при осъществяването на правна помощ. Готовност за изключително интензивен обмен на информация и експертно сътрудничество на място декларира министър Алберто Мартинш във връзка с основния акцент в разговора, а именно – въвеждане и доразвиване на електронните системи за предоставяне на правни услуги за гражданите.
Португалското правителство е много заинтересовано от отношенията с България и с готовност ще си сътрудничим, заяви г-н Мартинш в отговор на изразената от министър Маргарита Попова благодарност за безрезервната подкрепа, оказвана ни от португалската страна по отношение на присъединяването към пространството на Шенген, както и във връзка с Механизма за сътрудничество и оценка.


Докладвай
Върнете се в началото
  
Отговори с цитат  
 Заглавие: Re: Договорихме се с Португалия за развитие на имотния регистър
Ново мнениеПубликувано на: 23 Апр 2011, 07:57 
Вицепремиерът Симеон Дянков в Русе: Португалски софтуер ще позволи да се събере на едно място ред регистри у нас
22 Април 2011 11:24:00


Цитат:
......
Заедно с това Дянков трябваше да отговори и на питане относно сделките с МПС, които трябва да минат и през нотариус. Такова нещо няма в повечето държави. Вицепремиерът Дянков сподели личен опит, че по време на годините престой в САЩ нотариуси въобще не се ползват - нито за закупуване на жилище, нито за друго. Камо ли за МПС. За него е било доста странно след идването у нас след решения на министъра да идва нотариус и да му проверява идентичността по лична карта и верността на подписа в кабинета. Това се случва при НАП и представителство в съдилищата.

Лесно може да се направи система, в която тази нотариална заверка няма да е нужна, заяви вицепремиерът. И се работи в тази област. При визита в Португалия предния месец е видян и взет за пример единен регистър за недвижими имоти /кадастър/, ипотеки и за коли. Така веднага може да се провери какво притежава всеки. В тази система няма нотариуси. Харесва ми тази система, отбеляза вицепремиерът. Като експерт в Световната банка той е помогнал преди години за създаването и. Сега е постигнато разбирателство с португалската страна, че ще се направи съвместен проект с пари от ЕС да се въведе системата у нас. Само ще е необходим превод от португалски, но пък ще спести много пари, нерви и чакане по опашки. Експерти от Португалия са дошли в страната ни преди седмица. Те са се срещали с експерти от България.

При тези условия ще намалее значително работата на нотариусите в България.


Докладвай
Върнете се в началото
  
Отговори с цитат  
 Заглавие: Re: Договорихме се с Португалия за развитие на имотния регистър
Ново мнениеПубликувано на: 23 Апр 2011, 10:48 
Offline

Регистриран на: 14 Апр 2011, 15:36
Мнения: 4
това, което са направили португалците е абсолютно на 100% неприложимо в България, такава воля и синхрон, компетентност, упоритост и креативност в Б-я могат да се съберат в една точка, само когато става въпрос за далавери, пране на пари, точене на държавни и европейски фондове :)


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие: Re: Договорихме се с Португалия за развитие на имотния регистър
Ново мнениеПубликувано на: 26 Апр 2011, 19:22 
Offline
Модератор
Модератор
Аватар

Регистриран на: 18 Авг 2009, 09:06
Мнения: 398
В Португалия съществуват два регистъра във връзка с кадастрите: Predial Online и Casa Pronta
Цитат:
Настоящият раздел предоставя обобщение на кадастрите и имотните регистри на Португалия.
--------------------------------------------------------------------------------

Каква информация може да бъде намерена в регистъра Predial Online?
Поддържаните в Predial Online регистри са свързани със сгради, а не с техните собственици. Достъпът до данните за сградите се основава на номера, даден на парцела, върху който се намира сградата.

Искания за информация относно актове, които касаят имоти и постоянен сертификат на дадена сграда, можете да подадете до Predial Online (посредством качване на документ или поставяне на връзка до електронно подаден документ).

Могат да бъдат качени частни заверени документи, удостоверяващи правни действия и документи за прекратяване на ипотека. Известия за прехвърляне на сгради на правни субекти с право на предпочитание (така че те могат да обявят намерението си да упражняват тези права) също се приемат. Също така е възможно да се направи справка с публикуваните документи във връзка със сгради, в съответствие със специалните процедури за обосноваване и коригиране.

Безплатен ли е достъпът до Predial Online?
Голяма част от уебсайта на Predial Online е достъпна безплатно. Някои раздели от уебсайта обаче са запазени само за регистрирани потребители. Потвърждаването на регистрацията се извършва посредством цифрово удостоверение и е свързано по-специално с онлайн регистрите (подаване на заявление и справки) и подаване на документи (подаване и справки).

Сайтът е достъпен на база отделна сграда чрез използване на постоянния сертификат. Сертификатът предоставя в електронна и постоянно актуализирана форма цялата регистрирана информация, искания в процес на разглеждане и регистри на сгради. Достъпът се осъществява въз основа на годишен абонамент на стойност 6 EUR. Заявлението се подава чрез въвеждане на код след като бъде извършено плащането.

Използването на и извършването на справки.за постоянен сертификат са безплатни.

Обявяването на намерение да се упражни законно право на предпочитание и справка на обявленията, направени във връзка със сгради, също може да се направи безплатно.

История на регистъра Predial Online
Информацията относно регистрираните сгради се съдържа на уебсайта, въпреки че тя все още не включва повечето съществуващи сгради. Макар че уебсайтът е достъпен от юли 2009г. (за някои характеристики), той обхваща целия период на съществуване на кадастрите и имотните регистри. Ако дадено лице иска да получи достъп до сграда, за която няма налична информация, отговорният служител незабавно я въвежда в онлайн заявлението.

Каква информация може да бъде намерена в регистъра Casa Pronta?
Регистърът Casa Pronta поддържа специални процедури, свързани с:

прехвърляне
ипотеки
регистър за ускорено регистриране на сгради (Схема за комплексно обслужване при закупуване на жилище)
Процедурите започват с отваряне на националните регистри или чрез банка, която може да получи достъп до уебсайта чрез въвеждане на потребителско име и парола. Този процес може да бъде извършен по всяко време.

Уебсайтът предлага на всяко лице възможността да представи известие за прехвърляне на сграда, така че субектите със законно право на предпочитание да могат да обявят намерението си да го упражнят.

Безплатен ли е достъпът до Casa Pronta?
Уебсайтът Casa Pronta предоставя възможност всеки да обяви прехвърлянето на сграда безплатно. Това позволява на субектите със законно право на предпочитание да обявят намерението си да го упражнят. В последния случай обаче достъпът до сайта е ограничен.

Освен в горепосочения случай, достъпът до уебсайта Casa Pronta е ограничен до:

банки
национални кадастри и имотни регистри
субекти, които получават законно право на предпочитание
Достъпът се получава след въвеждане на парола и потребителско име.

Не се прилагат ограничения относно достъпа за обявяване на намерение за упражняване на законно право на предпочитание, което може да бъде направено безплатно.

Връзки по темата
Онлайн кадастри и имотни регистри

Версията на националния език на тази страница се поддържа от съответната държава-членка. Преводите са направени от Европейската комисия. Възможно е евентуални промени, въведени в оригинала от компетентните национални органи, все още да не са отразени в преводите.Европейската комисия не поема каквато и да е отговорност по отношение на информация или данни, които се съдържат или споменават в този документ. Моля, посетете рубриката „Правна информация“, за да видите правилата за авторските права за държвата-членка, отговорна за тази страница.

Последна актуализация: 01/05/2010


П.П. За тия които не знаят португалски, използвайте гугъл преводача - на езика, който най-добре владеете, но като правило превода на гугъл на английски е най-добър.


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
 Заглавие: Re: Договорихме се с Португалия за развитие на имотния регистър
Ново мнениеПубликувано на: 27 Апр 2011, 10:02 
Питам се ...пак ли участваме в поредната процедура по "химиотерапия" на заболелия от "лекарства" и "вещи лечители" имотен регистър...и защо не се огледат поредните предложения и нововъдения дали са приложими в условията български или не са...Отново сме в "лабораторията" с поредната епруветка и примесваме теория, практика, условия, процедури, действащи и незавършени процеси..Добре ..мотива е финансови икономии..Възникват доста въпроси по темата:
1. До колко е икономически съобразно по вече работеща система по "имотен регистър" да се създава нова...с нова фирма доставчик, изпълнител на проект по вписването/не че Сименс/ не получиха едни сериозни пари от цялата работа...само преди четири години?.
2. До колко е икономически целесъобразно да се оборудват всички служби вписване с техника на необходимото ниво?
3. До колко е икономически съобразно да се отпускат пари за обучения, командировки, разходи за пътни и дневни...за да се обучават служители и съдии по вписванията да вписват...даннни от актове/като това преди четири години се случи/и в същото време към настоящия момент възнагражденията им са унизително ниски??
4. До колко е оправдан разхода...като промяна на цялата процедура по вписването...щото да се дава възможност по електронен път да се подават документи за вписване...ограничени права на нотариуси и ограничени права на съдии по вписванията.
Добре...дали целта е да няма контрол, да няма превенция, да няма органи които да стопират и да охраняват един сериозен ресурс на държавата и народа-имотите!?
И понеже основния мотив за всяка поредна реформа е финансови икономии- питам се по кой от въпросите ще спестим пари от държавния бюджет и ще имаме ...икономии??
И пак ще поставим въпроса с финансите...това е за пореден път/трета информационна система за вписване-/Еди Чакъров;Нотис;Икар/, трети път разходи за цялата процедура по вписването, техника, обучения, и т.н. Добре...пак мотив ..ще направим сега едни разходи...после ще ни е евтино!
Ама кога, когато вече нямаме какво да охраняваме или когато и децата на децата ни ще плащат комисионните на фирмите изпълнители?
Тези въпроси си ги задавам като гражданин на България, юрист, родител и уточнявам, че всяка прилика с действителни лица и събития е случайна!! Задаването на въпроси е добър процес, още по- добър е с адекватни партньори и отговори!


Докладвай
Върнете се в началото
  
Отговори с цитат  
 Заглавие: Re: Договорихме се с Португалия за развитие на имотния регистър
Ново мнениеПубликувано на: 27 Апр 2011, 11:05 
http://www.manager.bg/news/opaseniya-za ... ortugaliya
http://www.ekipnews.com/news/ikonomika/ ... liq/103300

Много добър повод за подражание...заслужава адмирации за далновидните решения по повод посоката на реформи!! Честито!!


Докладвай
Върнете се в началото
  
Отговори с цитат  
 Заглавие: Re: Договорихме се с Португалия за развитие на имотния регистър
Ново мнениеПубликувано на: 05 Май 2011, 11:08 
Нотариус Димитър Танев: Правото на собственост касае всеки българин
За министър Дянков единственото, което има значение е резултатът

27 април 2011 09:15 Весела Веселинова
Изображение
Нотариус Димитър Танев е председател на Нотариалната камара.
СНИМКИ: ИВАН СТОИМЕНОВ

Преди месец представители на Нотариалната камара са предложили своята визия за промени в наредба 32 за служебните архиви на нотариусите и нотариалните кантори, касаеща правната сигурност. Сред предложенията им са: “Нотариусът въвежда или изпраща в електронен вид незабавно в информационната система на Нотариалната камара извлечения от пълномощни, от нотариално заверени актове, с които се учредяват, променят или прекратяват права върху имот.” Вчера в Русе финансовият министър Симеон Дянков обяви, че в България ще бъде въведен нов софтуер за регистъра на имотите и МПС, с който може да се намали работата на нотариусите като отпадне нотариалната заверка.

- Нотариус Танев, финансовият министър Симеон Дянков обяви, че ще бъде въведен португалски софтуер, който да обедини имотния регистър на коли, недвижими имоти и ипотеки. Каква е процедурата за въвеждане на подобен софтуер?

- Първо трябва да се промени Законът, наредбата и след това вече идва софтуерният специалист. За всеки софтуер е задължително първо да има нормативна промяна. В случая трябва да се промени Правилникът за вписване. Тази промяна в правилника е готова от преди две години – съдии по вписване, преподавател по нотариално право, аз и други колеги сме подготвили поправката. Тя е в министерството на правосъдието. Не ни трябва да взимаме софтуер от португалците. Португалците могат да вземат опит от нас. Нашата информационна система – на Камарата, например, преди месец имахме проверка от Европейската асоциация на регистрите на завещания, които дадоха отлична оценка на състоянието на техниката, на нормативната обезпеченост на самата система. Нотариалната професия най-много модернизира своите изразни средства сред останалите юридически професии. Например, информационните системи, по които е длъжен да работи нотариусът – по достъпите ГРАО, МВР, електронните регистри. Арно Ренуар, професор във Факултета по право в Мец, казва: “Когато говорим за информационни системи, електронен подпис, електронни системи и електронен документ, говорим винаги за право”.

В момента Имотният регистър в Агенцията по вписвания работи по три софтуера, които са от 1998 година. Оттогава до сега три софтуера са се сменили и трите са незаконни. Всяко удостоверение за тежести, всеки акт, неизвършен по реда – няма предвиден нормативен ред и съответно може да се обсъжда, че е документ с невярно съдържание.
Изображение
“Министър Дянков е известен с прагматичното си и резултативно мислене и за него единственото, което има значение е резултатът.”

Министър Дянков е известен с прагматичното си и резултативно мислене и за него единственото, което има значение е резултатът. За мен примерите на Португалия и на Ирландия са спорни. От Ирландия е реципиран Търговският регистър преди няколко години и това доведе до хиляди кражби на фирми, до манипулиране на лични данни и сега се налага да се ограничи достъпът. В Англия, например, няма деление на официална част на документите, тежестта на доказване е по съвсем друг начин и т.н. Ако трябва да се следва някакъв пример за софтуер, това са Франция, Италия и Германия. Във Франция, например, която е най-напред с информационните системи, касаещи правото на собственост, имотите никога не са поевтинявали. Тя остана незасегната от ипотечната криза на САЩ. В България гражданското право, касаещо собствеността, е възприето от френски и белгийски граждански законници. Когато се променя някакъв софтуер, първо трябва да се извикат правистите, да може тази промяна да се впише в цялата уредба, касаеща правото на собственост, неговата защита, установяване, доказателствата, които могат да го установяват. В тази връзка преди 2 години бяхме направили промени в правилника за вписване, които можеха да легализират имотния регистър. Това все още не е
станало. Преди месец имахме среща със зам.-министъра на правосъдието Жанета Петрова и й предложихме нашата визия.

- Възможно ли е този софтуер да спести нотариалната заверка?

- Това не е възможно, защото при нотариалната заверка нотариусът установява правото на собственост и поема отговорността, че правото на собственост е в този вид. Няма как да се спести от тази заверка. В САЩ, например, сделките се застраховат, за да се гарантира правото на собственост, което не е абсолютно, а е относително. Там нотариусите нямат тези функции, няма имотен регистър. Застраховането на една сделка струва не 2-3 пъти, а 10 пъти от нотариалните разходи. Тук се застрахова не сделката, а нотариусът. Доказателствената тежест на хората, които притежават нотариални актове, съдебни решения – за да се впише каквато и да е промяна, няма как да се спести от заверка. Ще се спести от правната сигурност.

- До колко полезен ще бъде португалският опит?
- Португалия и Ирландия са примерите с обратен знак в Европейската общност. Примерите са в Германия и във Франция – там, където няма проблем със защита правото на собственост, с цените на имотите, както и симотните дългове. В Германия и Франция достъпът до Имотния регистър е неограничен, само че опосредстван – при доказан интерес. Не е като при нас – всеки да има достъп до Имотния регистър и да може да прави измами.

- Тази идея за въвеждане на португалския софтуер ще помогне ли на гражданите?
Изображение
“С дейността на Нотариалната камара са възпрени имотните измами.”

- С дейността на Нотариалната камара са възпрени имотните измами. Това мога да кажа категорично – от октомври 2010 година досега. Софтуер е техническо понятие, не е важен той, а правната норма, която стои зад него. Правото на собственост може да се защити, тогава, когато се промени правилникът за вписване и когато тази промяна съответства на цялата уредба на правото на собственост. Ние сме предложили вписване по електронен път. Същественото в дейността на нотариуса не е неговия печат, а неговата отговорност. Някой трябва да поеме лична, имуществена и неограничена отговорност. Трябва да си сложи ЕГН-то, за да може да се търси отговорност. Няма ли отговорност, не може да се гарантира правото на собственост. Цялото ипотечно кредитиране в България се крепи на специфичните информационни системи, които ние градим. За функционирането на Кадастъра, който тръгна в съвсем неправилна посока, трябват уменията на нотариуса. Тези умения стават безценни не по негова вина, а защото така е създадена системата. Промените в софтуера могат да станат без никакви средства. Тук не се касае за туристически резервации! Софтуерът, който касае правото на собственост, зависи изцяло от законовата уредба на правото на собственост. Могат да се вписват в информационната система на Нотариалната камара безвъзмездно промените в собствеността на гражданите. Не трябва да се дават милиони. Да се вземе пример от Нотариалната камара как за жълти стотинки създаде информационна система и как за същите жълти стотинки може да се промени софтуерът в Агенцията по вписвания и да бъде хем евтино, хем сигурно.

Това, което има значение е резултатът. Нека министър Дянков да каже какъв резултат иска и ние можем да му кажем възможно най-евтиния и кратък път за постигане на целите. Когато се касае за правото на собственост, резултатът касае всеки български гражданин. България е специфична с това, че 99% от хората са субекти от правото на собственост. В Европа субекти са 20-30%, в САЩ – още по-малко. В България – почти всеки е носител на правото на собственост – на нива, на гарсониера, на каквото и да е.


Докладвай
Върнете се в началото
  
Отговори с цитат  
 Заглавие: Re: Договорихме се с Португалия за развитие на имотния регистър
Ново мнениеПубликувано на: 17 Май 2011, 10:12 
http://www.pari.bg/article/2011/05/12/S ... o_recesija


Докладвай
Върнете се в началото
  
Отговори с цитат  
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 12 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта


Вие можете да пускате нови теми
Вие можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов