КЛУБ НА СЪДИИТЕ ПО ВПИСВАНИЯТА

Този форум е част от нашия стремеж за професионализъм в работата и максимална прозрачност
Дата и час: 23 Юни 2021, 01:04

Часовете са според зоната UTC + 2 часа




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
 Заглавие: ДО МИНИСТЪРА НА ПРАВОСЪДИЕТО от СВп София
Ново мнениеПубликувано на: 10 Ное 2009, 12:47 
Offline
Site Admin
Site Admin
Аватар

Регистриран на: 17 Авг 2009, 05:12
Мнения: 209
ДО
МИНИСТЪРА НА ПРАВОСЪДИЕТО
НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ

ЧРЕЗ
ИЗПЪЛНИТЕЛНИЯ ДИРЕКТОР
АГЕНЦИЯТА ПО ВПИСВАНИЯТА
КЪМ МИНИСТЕРСТВОТО НА ПРАВОСЪДИЕТО

Копие: Главния секретар на
Агенция по вписванията

Копие: Нотариална камара на
Република България


ДОКЛАДНА ЗАПИСКА
от
служителите в Регионална дирекция на Агенцията по вписванията гр. София

ГОСПОЖО МИНИСТЪР,
От 26.01.2009 г. в Софийската регионална дирекция на Агенцията по вписванията към Министерството на правосъдието започна внедряването на Интегрираната информационна система за кадастър и имотен регистър (ИКАР). В резултат на това трета седмица практическата работа на службата по същество е блокирана. Обслужването на гражданите и извършването на всички останали дейности по вписванията на имотни сделки, работа по завещания и т.н. се извършват пряко нашите сили и силите на съдиите по вписванията. Назряват сериозни проблеми, чието отлагане се дължи на факта, че голяма част от дейностите се извършват като се базираме, ние и съдиите по вписванията, на информацията от досегашната система „НОТИС”, която от 23.01.2009 г. не се актуализира. Продължаването на силовото внедряване от страна на ръководството на Агенцията по вписване на споменатата система ИКАР, която е абсолютно непригодна в сегашния си вид за работа на територията на гр. София, може да доведе до нерешими проблеми, свързани с имотите и сделките с тях на територията на столицата.
Имайки предвид нашият опит, познаването на работата и проблемите, които стоят за решаване пред кадастъра и имотния регистър в София Ви молим, госпожо Министър, да се разпоредите внедряването на Интегрираната информационна система за кадастър и имотен регистър (ИКАР) в гр. София да бъде незабавно временно преустановено до изчистването на редица недопустими юридически, организационни, програмни грешки и грешки в базата данни (БД). В противен случай съществува реална опасност от тотално компрометиране на нашата работа, от заплаха за имотното състояние на гражданите, осъществяващи имотни сделки на територията на София, и възникването на реални корупционни практики в тази чувствителна за нашата страна дейност. Конкретно:
1. Не е възможно да се внедрява еднаква, а дори и сходна, организация на работа в София и с който и да е друг град в страната. Обема на сделките, характера на работата в такъв голям град са несъпоставими с който и да е друг в тази сфера;
2. Налаганата със заповеди на изпълнителния директор на Агенцията по вписванията (РД-01-34/23.01.2008 г.; РД-01-40/27.01.2008 г. – за двете заповеди може би става дума за 2009 г.) организация на работата, във връзка с внедряването на ИКАР противоречи на юридическата база – Правилника за вписванията и редица други нормативни актове , като Закона за собствеността, Закона за кадастъра и имотния регистър, Закона за съдебната власт, ГПК и т.н. Всички те не могат да бъдат игнорирани, било то и със заповед на ръководител на агенция към министерство;
3. Воденето на книгите за вписвания, което се осъществява съгласно Правилника за вписванията по разпореждане на съдиите, е пренебрегнато в новата система, тотално не съответства на нормативната уредба, осъществява се по друг начин и сега съществува пълен хаос в тази област. В резултат на това издаването на удостоверения за вещни тежести (УВТ) е силно застрашено и компрометирано;
4. Установяват се неточности в БД на ИКАР, което е недопустимо – имоти от други райони на страната; нарушена структура на имотите; липса на парцели; липса на информация от преди 1998 г. и т.н.;
5. УВТ се издават с един и същи входящ и изходящ номер. По същество те не се актуализират и това води до издаването на удостоверението отново като се увеличава двойно обема на работа. Сканирането, бавните и тежки справки, обединяването и разделянето на партиди при изготвянето на УВТ водят до загуба на много време и силно затрудняват обслужването на гражданите;
6. Справките в ИКАР, като основен модул на всяка информационна система, са бавни, непълни. При някои справки не излизат броя на вписванията за даден имот, не винаги има връзка между ЕСГРАОН и имотната партида, много трудно се осъществява търсенето по описание на имот, понякога липсват имената на улици, а е налице само кадастралното описание и т.н.;
7. При вписване на сделки в ИКАР се губи много повече време отколкото в НОТИС. В Софийската служба се вписват от 200 до 600 сделки дневно. За какво реално време може да се говори;
8. Двойното подчинение на деловодствата – на Агенцията и на съдиите по вписвания създава сериозни проблеми, които с внедряването на ИКАР се задълбочават неимоверно;
9. Работната група от Агенцията, вместо да подпомага работата, внася допълнителни проблеми – разпореждат се по отношение на организацията на работата, въпреки мнението на съдиите, непрекъснато разместват служители и на новите места и компютри не могат да се използуват личните работни фондове, не се съобразяват с реалната натовареност, която е постоянна в нашата служба;
10. За да може да се изпълнят предписанията за работа с ИКАР е необходимо да са работи извънредно 3-4 часа дневно, включително в почивни и празнични дни. Колко време може да се издържи на такова натоварване под страх от административно наказание, при това без нарочна заповед?
11. На мнение сме, че виновните служебни лица за неподготвеното внедряване на един вариант на ИКАР, изобщо несъобразен и неработещ в реално време в конкретните условия и обем на работа в столицата, трябва да понесат съответната отговорност.

София, 12.02.2009 г.

С уважение:
1. А. Теофилова, ст. специалист:…………………………..
2. А. Петрова, ст. специалист:………………………………
3. А. Нецова, ст. специалист:………………………………..
4. А. Любенова, ст. специалист:……………………………..
5. В. Алексиева, ст. специалист:…………………………….
6. В. Попова, гл. специалист:…………………………………
7. В. Иванова, ст. специалист:………………………………...
8. В. Николова, ст. специалист………………………………..
9. Г. Тодорова, ст. специалист:………………………………..
10. Г. Йорданова, ст. специалист:…………………………….
11. Е. Димитрова, ст. специалист:…………………………….
12. Е. Желязкова, ст. специалист:……………………………..
13. И. Гергинова, ст. специалист:……………………………..
14. И. Караиванова, специалист:………………………………
15. К. Стоянова, ст. специалист:……………………………..
16. Л. Кирилова, ст. специалист:……………………………..
17. М. Божилова, ст. специалист:…………………………….
18. М. Иванова, гл. експерт:…………………………………..
19. М. Донева, ст. специалист:………………………………..
20. П. Керанова, ст. специалист:………………………………
21. П. Марков, ст. специалист:………………………………...
22. Р. Димитрова, ст. специалист:……………………………..
23. Р. Натова, ст. специалист:………………………………….
24. С. Яшева, ст. специалист:………………………………….
25. С. Стоянова, ст. специалист:………………………………
26. С. Йоргова, специалист:……………………………………
27. С. Цветкова, гл. специалист:……………………………….
28. С. Демирева, ст. специалист:……………………………….
29. С. Иванова, ст. специалист:…………………………………
30. Т. Жотева, ст. специалист:………………………………….
31. Т. Пенова, ст. специалист:…………………………………..
32. И. Стоичкова, ст. специалист:……………………………...
33. М. Георгиева, ст. специалист:………………………………
34. Р. Балканджийска, гл. специалист:…………………………


Докладвай
Върнете се в началото
 Профил  
Отговори с цитат  
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие можете да пускате нови теми
Вие можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения

Търсене:
Иди на:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов