Здравейте, колеги ще се радвам, ако се включите! Днес пристигна при мен за вписване договор с който се прехвърля собствеността върху обект, който според мен предстъвлява съоръжение, макар че по договора да е охарактеризирано като стационарен център. Разрових се из нета и открих това: Обяви за стопански дворове
14.12.2010г.
На вниманието на заинтересованите лица, придобили собственост върху сгради и съоръжения от имуществото на ликвидирани организации по § 12 и 29 от ПЗР на ЗСПЗЗ (Стопански дворове на бивши ТКЗС, ДЗС и други ликвидирани организации)
Областна дирекция „Земеделие” – Софийска област Ви уведомява, че съгласно § 17 от Преходните и заключително разпоредби на Закона за изменение и допълнение на Закона за собствеността и ползването на земеделските земи (обн. ДВ. бр. 10 от 06.02.2009 г.), във връзка с § 35 от ПЗР на ЗИДЗСПЗЗ ( обн. Дв. бр. 99 от 2002 г., изм. Дв. бр. 38 от 11.05.2004 г., бр. 87 от 2005 г.) и § 21 от ПЗР на ЗИДЗСПЗЗ( обн. ДВ. бр. 13 от 09.02.2007 г.) не се дължат суми (наем) за ползване на прилежащите и застроени земи към сгради и съоръжения, ако в двугодишен срок от влизането в сила на този закон ( 06.02.2009 г.) лицата подадат искане (заявление) по чл. 27, ал. 6 от ЗСПЗЗ до министъра на земеделието и храните или до оправомощено от него длъжностно лице за придобиване на право на собственост върху тях. След изтичане на гореуказания законов срок - 06.02.2011 год., сумите за ползване на земите са дължими! За придобиване правото на собственост се сключва договор за покупко-продажба след издаване на заповед на министъра на земеделието и храните и извършане на всички необходими плащания, преди изповядване на сделката. Необходими документи за изпращане на преписките с предложение и становище от Областна дирекция „Земеделие” и издаване на заповед от Министерство на земеделието и храните:
1.Искане (заявление) от заявителя /ите/ Подава се до Министъра на земеделието и храните, чрез директора на Областна дирекция „Земеделие” – Софийска област (внася се в Деловодството, когато всички документи, изброени по-долу са готови). В искането задължително се посочва номера на имота/ите/ от картата на възстановената собственост /КВС/, номера /та/ на идентичния /ите/ парцел /и/ от приетия парцеларен план на стопанския двор, площта му, точно описание на обекта /ите/ (сграда или съоръжение), местонахождение на имота/ите/ и начина на заплащане на земята – в брой(лева), с поименни компенсационни бонове /ПКБ/, със замяна на собствени земеделски земи. Когато искането е подадено от името на физическо лице се изписват трите имена на подателя, ЕГН, постоянен адрес, адрес за кореспонденция и телефон за връзка. Искането се подписва лично от заявителя. Представя се и заверено копие от документа за самоличност на заявителя /ите/. В искането (заявлението) се описват приложените заверени копия от документи, които легитимират заявителя/ите/, като собственик/ици/ на сгради и съоръжения, построени в стопанските дворове на бивши ТКЗС (или други ликвидирани организации) и документи доказващи, че те са придобити от имуществото на организация по § 12 от ПЗР на ЗСПЗЗ и § 29 от ПЗР на ЗИДЗСПЗЗ. Упълномощаване – Когато собственикът на сгради /съоръжения/ е упълномощил друго лице да подаде от негово име искане с документи за извършване на процедурата – покупко-продажба на прилежащите земи, е необходимо да се представи нотариално заверено изрично пълномощно за конкретните действия, които това лице е упълномощено да извърши. Когато заявителят е юридическо лице в искането се посочват точното наименование, седалище и адрес на управление, БУЛСТАТ, съдебна регистрация, трите имена и личните данни на лицето с представителна власт и телефон за връзка. Искането се подписва от съответното лице и се подпечатва с печата на юридическото лице. В искането се описват приложените заверени копия от документи, които легитимират лицето като собственик на сгради/съоръжения в стопанските дворове, както и доказателства, че същите са придобити от имущество на орг. по § 12 и § 29 от ПЗР на ЗИДЗСПЗЗ. Представят се решения за регистрация на юридическото лице, последващи решения при евентуална промяна в обстоятелствата, подлежащи на вписвания, удостоверение за актуално съдебно състояние, решение на компетентния орган (Общо събрание, Съвет на директорите и др.) за закупуване на прилежащите земи. Горецитираните документи се представят в оригинал или нотариално заверени копия със срок на валидност не по-малко от 6 (шест) месеца преди подаване на искането, както и заверено копие от документа за самоличност на лицето, подписало искането от името на юридическото лице.
2. Документ за собственост върху сградите и/или съоръженията. - Нотариален акт – оригинал или (нотариално заверено копие) - 2 бр. копия. - Договор за покупко–продажба, вписан в Службата по вписванията и фактури за платени сгради и /или съоръжения/оригинали или (нотариално заверени копия) – 2 бр. копия Въпросът е вписваме ли съоръженията?
|
|